You cannot place a new order from your country. United States

Svi članci>Čaj ili kava?

Čaj ili kava?

Čaj ili kava?

Većina ljudi reći će da je čaj zdraviji od kave. Istina je da oboje, i kava i čaj nude određene zdravstvene benefite. Oboje sadržavaju visoki udio antioksidansa koji su puni slobodnih radikala, pomažu u oslobađanju organizma od štetnih tvari i pomažu u prevenciji pojave karcinoma. No, općenito se smatra da je čaj bolji je ima puno širi spektar benefita i manje negativnih popratnih učinaka.

Prednosti čaja i kave

Iako oboje imaju zdravstvene benefite, prednosti čaja su daleko šire i veće. Čaj smanjuje rizik od raka i srčanih bolesti, pomaže kod mršavljenja, snižava tlak i razinu kolesterola, pomaže probavnom sustavu, potiče imunološki sustav, pomaže u prevenciji raznih zdravstvenih problema.Razne studije dokazale su kako kava pomaže u sprečavanju dijabetesa, gubitku pamćenja, moždanom udaru, raku prostate i cijelom nizu drugih bolesti. Umjerena konzumacija kave nudi brojne prednosti, uključujući snižavanje rizika od zatajenja srca. No, s konzumacijom kave  također dolaze i neki rizici. Svatko tko redovno pije više šalica kave dnevno zna da to u nekim situacijama može izazvati nervozu, preuzbuđenost, nemir u želucu, žgaravicu i visoki krvni tlak.

Sadržaj kofeina

Mnogi naši korisnici odabiru čaj umjesto kave upravo zbog razine kofeina. Iako razina kofeina ovisi o tome koliko jaki čaj ili kavu skuhate, čaj općenito ima manji postotak kofeina te time pogoduje osobama osjetljivima na kofein i s želučanim problemima. Jedna šalica kave obično sadrži oko 80 miligrama kofeina, a šalica čaja 15-40 miligrama. Možete piti više šalica čaja bez straha da će se pojaviti negativne posljedice prevelike doze kofeina (npr. nemir, drhtavica ili želučani problemi). Kofeina iz čaja ćete imati dovoljno ako ste od onih kojima je potreban kako bi se razbudili. Bijeli i zeleni čajevi općenito su na donjoj, a crni čajevi na gornjoj crti kada govorimo o rasponu količine kofeina u čaju.

Zamjenite kavu sa čajem

Ako ste osjetili loše popratne pojave ispijanja kave ili jednostavno ne želite niti doći u takvu situaciju, probajte početi tako da zamijenite prvo popodevnu kavu s čajem. Možete uživati u toplom napitku s kofeinom i piti ga bez straha od žgaravice ili drhtavice.

Za dobru zamjenu za kavu probajte jedan od naših crnih tzv. breakfast čajeva. Jaki su, aromatični, stimulirajući za um i razbuđivanje i dobro se slažu s mlijekom i šećerom. Sadržaj kofeina je otprilike na pola u odnosu na kavu tako da se ne morate brinuti više o negativnim učincima kofeina.

Bilo da se odlučite popiti kavu ili čaj, ključ je u umjerenosti. Popijte jednu ili dvije šalice kave ujutro, a poslijepodne provedite u ispijanju čaja. S vremenom, smanjujte količinu kave, a istodobno isprobavajte različite vrste čajeva kako bi ste otkrili koji najbolje odgovara Vašem ukusu. Također, pokušajte piti čisti čaj, bez dodataka. Dodavanjem mlijeka, vrhnja ili šećera povećate broj kalorija a smanjujete blagotvorne učinke koje vam pruža ugodna šalica čaja.

Tagovi: kava čaj

Odgovori na ovaj komentar